A cibaki gyors

Nagykálló - Nyíradony, 2007. március 3. -- A cibaki gyors – így becézték a méltán népszerűtlen Nagykálló - Nyíradony vonalon közlekedő vonatokat. A 112-es vasútvonal napi két szóló Bz-s vonatpárjával a magyar vasúthálózat legkisebb forgalmú szakasza volt, nem csoda, hogy 2007. március 3-án az elsők között zárták be. Nem számítottak itt az utazási igények, sem a vonalvezetés, hiszen egy hajnali és egy délutáni járattal eleve esélytelen volt hivatásforgalmat generálni, fejlesztésről pedig szó sem lehetett. Ha mégis előfordult utas, jellemzően Nyíregyháza és Nagykálló között, valamint a pénteki és vasárnapi csúcsidőben történt.

A pályán sokat javítottak az utolsó években, ám a menettartamot nem sikerült ehhez igazítani, ezért gépnek és személyzetének egyaránt szanatóriumi nyugalmat kínált egy cibaki forduló. A táj és a szegényes települések sem szolgáltak sok érdekességgel, közepesen furcsa nevével talán Görénypuszta volt a legnagyobb attrakció. Amilyen marginális vasút volt, úgy is búcsúzott: az utolsó vonatra nem jutott díszítés, sem erősítés, így egy 400-as sorozatú Bz-be zsúfolódott a "gyászoló" tömeg. A kürt alig szólt, és a vonal mellett sem sok integető búcsúzkodót láttunk. Mindezek ellenére voltunk néhányan, akik nagyon szerettek erre vonatozni. Az alábbi válogatásnál eltekintek az utolsó vonat esős, sötét, szomorú fényképeitől, inkább úgy szeretném bemutatni a vonalat, ahogy én látom, ha gondolatban végigutazom.

© Hoványi Péter

Nagykálló-elágazás, 2007. február 8.

© Hoványi Péter

Biri, 2005. június 17.

© Hoványi Péter

Görénypuszta, 2004. május 23.

© Hoványi Péter

Balkány, 2004. október 7.

© Hoványi Péter

Cibak, 2005. december 26.

© Hoványi Péter

Cibak > Abapuszta, 2007. február 8.

© Hoványi Péter

Cibak > Abapuszta, 2005. június 17.

© Hoványi Péter

Abapuszta, 2005. május 8.

© Hoványi Péter

Abapuszta, 2005. május 28.

© Hoványi Péter

Nyíradony, 2004. április 30.