Árvíz: továbbra is terelés

Pápa, 2013. június 19. -- A dunai árvíz a vasúti közlekedésben is hatalmas felfordulást okozott. A helyzet a legsúlyosabb a hegyeshalmi fővonal Komárom - Almásfüzitő szakaszán volt, ahol a vasúti töltésen több százezer homokzsákból árvízi védművet építettek. A vasúti forgalom előtt ezért mindkét vágányt le kellett zárni. A tervek szerint a Dunától távolabbi vágányt június 25-én, a Dunához közelebbit június 27-én nyitják meg, 40 illetve 20 km/órás sebességkorlátozással. A személyvonatok helyett pótlóbuszokat indítanak, a tehervonatok pedig kerülő útirányon közlekednek.

© Sándor Dávid

az LTE tehervonata Pápa felé került

Jó kerülő útirány lett volna a Komárom - Székesfehérvár vonal, de az árvíz már a második napon elintézte a komáromi állomás Budapest felőli végét. Azóta az összes tehervonat a Székesfehérvár - Celldömölk útvonalon kerüli el a lezárt szakaszt. A soproni vonatok már nem is térnek vissza a hegyeshalmi fővonalra, útjukat Szombathely érintésével folytatják. A hegyeshalmi vonatok pedig választhatnak a 10-es Győr - Celldömölk vagy a 16-os Hegyeshalom - Szombathely vasútvonal között.

A terelés ma is tarka mozdonyfelvonulást hozott az egyébként sem unalmas Győr - Celldömölk vasútvonalon. Az LTE Aradról az osztrák Wels állomására közlekedő konténervonatát Celldömölktől a győri AUDI-ból jól ismert DB Schenker mozdonya előfogatolta. Egy másik, valószínűleg rajkai belépő tartályvonatot egy klasszikus Szergej hozott. Budapest felé megy majd tovább tovább, Celldömölkről villamos vontatással. A nap meglepetését az RTS rövid tehervonata jelentette, az osztrák Swietelsky cég Herkulese vasúti pályaépítésekről lehet ismerős. Sok ember életét nehezítette meg az árvíz, de a szokásostól eltérő forgalom néhány vasútbarátnak örömet is szerzett.

© Sándor Dávid

szólnak még a klasszikusok

© Sándor Dávid

az RTS rövid tehervonata Celldömölk felé igyekszik