Bükkaljai hétköznapok

Füzesabony - Mezőkövesd, 2014. augusztus 7. -- A hír továbbra is mindössze annyi, hogy ha megérkezik a MÁV-Start 42 új FLIRT motorvonata, akkor azok Budapest környékén le fogják váltani a Hernyókat. Az egykori Ganz-MÁVAG motorvonatai a tervek szerint Miskolcra kerülnek. Egy korábbi cikkünkben a veresegyházi vonalon közlekedő motorvonatoknak próbáltunk emléket állítani, most Miskolc környékére látogatunk.

Az első hatvan FLIRT üzembe állításával a Dunántúlon sok Szili vált feleslegessé. Jutott belőlük Miskolcra is, ahol a rosszabb gépeket a fűtőház hátsó vágányaira tolták, legtöbbjük még új pályaszámot sem kapott. A miskolci vonalon sokáig egyeduralkodó Szilik a teherforgalomból már szinte teljesen kiszorultak. A visontai szénvonatokat ma már az ÖBB Taurusai vontatják, de a miskolci gyorsteherek élén is csak elvétve láthatunk más mozdonyt. 

© Barta Endre

a Szilik a teherforgalomból már szinte teljesen kiszorultak

© Barta Endre

SOS Kinderdorf indul Füzesabonyból

© Barta Endre

a visontai szénvonatokat ma már az ÖBB Taurusai vontatják

A miskolci vonal távolsági InterCity- és gyorsvonatait általában Szilik húzzák, a helyi személyforgalomban pedig egyelőre pótolhatatlanok. Bár elnézve a vonatok hosszát, a Szili nem a legalkalmasabb, hanem inkább az egyetlen szóba jöhető alternatíva. "Másfél" kocsis (vezérlőkocsis) szerelvénnyel járnak Kazincbarcikára és Tiszaújvárosba, szintén két-három kocsival Nyíregyháza, Füzesabony és Hidasnémeti irányába.

A Szilikhez tartozó BDt 300-as vezérlőkocsik száma is lecsökkent, azok is csak a rövid mellékvonali viszonylatokon járnak. A hidasnémeti és a füzesabonyi vonatok összevonásával is éppen a Tiszai pályaudvari mozdonykörüljárást sikerült megspórolni. A Szilik helyére érkező Hernyók üzemeltetése kevésbé költséges, a motorkocsi 18,5 tonnás tengelyterhelése elmarad a Szilik 20 tonnájáétől, így a pályát is jobban kímélik. Jó lenne, ha egyszer Észak-Magyarországra is érkeznének új járművek, de a jelenlegi színvonalat a Budapestről kiszoruló Hernyók is javítják.

© Barta Endre

a miskolci vonal távolsági InterCity- és gyorsvonatait általában Szilik

© Barta Endre

a helyi személyforgalomban pedig egyelőre pótolhatatlanok

© Barta Endre

a Szili nem a legalkalmasabb, hanem az egyetlen szóba jöhető alternatíva

© Barta Endre

két-három kocsival Nyíregyháza, Füzesabony és Hidasnémeti irányába

© Barta Endre

jó lenne, ha egyszer Észak-Magyarországra is érkeznének új járművek