Csörgővel kukoricázni

Nagyatád, 2012. július 30. -- Mindössze 9 kilométer, közbenső megállók nélkül... Az első ránézésre jelentéktelen nagyatádi szárnyvonal élénk forgalmat bonyolít. Az utasokat szállító Bzmot egész nap szinte folyamatosan ingázik, de a teherforgalom is rendszeresnek mondható. A teherkocsikat általában a somogyszobi tartalék, egy remot Dácsia továbbítja, az elmúlt néhány napban viszont különleges vendég járt a somogyi kisváros állomásán.

© Garamvölgyi Ádám

Ötvöskónyi megálló után bújik az üres vonat a 68-as út felüljárója alá

 © Garamvölgyi Ádám

Nem mindennapi szerelvény nem mindennapi vonatójárművel

A nagyatádi Sefag-iparvágányon egész évben folyamatosan rakodják a fát. Ezen kívül idényjelleggel szemestakarmányt is szállítanak, amit vagy az állomáson, vagy az Agro iparvágányán töltenek a vasúti kocsikba. Egy másik, mezőgazdasági áruk kereskedelmével foglalkozó cég telephelyére ugyan vezet iparvágány, de ez egyelőre nem használható, ezért a szállítások meghatározó részét közúton bonyolítják. Kivételt képez ez alól évente egy-két húszkocsis vonat, amiben speciális kukoricát küldenek Franciaországba.

Idén két ilyen vonat indult, egyiket július 25-27 között, a másikat július 30 és augusztus 2 között rakták meg az állomáson. A vonat szervezését az MMV magánvasút intézte, a gépet hozzá a Trakciótól bérelték. Hiába tartózkodik egész héten Somogyszobon az állomási tartalék, a magánvasút külön gépet kapott Kaposvárról, méghozzá a 2150-es Csörgőt. Ez 30-án a déli órákban érkezett Kaposvárról Nagyatádra a húszkocsis üres vonattal, melyből hét kocsit beállítottak rakodásra az első vágányra, a többi a negyediken maradt. Másnap, majd harmadnap szintén megjelent a Csörgő gépmenetben, hogy az immár rakott kocsikat üresre cserélje. Miután csütörtökre elkészült a rakodás, az M41-es végre elvihette a rakott vonatot Somogyszobig, ahonnan a 22-es Gigant vitte tovább Kaposvárra mérlegelésre, majd utána Hodosra.

 © Garamvölgyi Ádám

Érkezés után, tolatás előtt Nagyatádon

 © Garamvölgyi Ádám

Sokat vártak a rakodásra, így már csak késő este tudtak visszaindulni

 © Garamvölgyi Ádám

A rakodás kész, a vonat összezárása után indulhat a menet Kaposvárra