Díszdobozos kiadásban

Püspökladány, 2014. július 24. -- Megérkezett Magyarországra, és már munkába is állt az első magyar Plehács, vagyis Pléhdoboz. Egyik első útján az MMV tehervonatát húzta Lőkösházára, képünk Püspökladány állomáson készült. Az eredeti pályaszámát megtartó, 242.256-os Plehács büszke tulajdonosa a debreceni székhelyű Magyar Vasúti Áruszállító (MVÁ) Kft, amelynek volt iparvasúti dízelgépei mellett ez az első villamos mozdonya. Sorozatszámából is látszik, hogy a 240-es Laminátkák utódai, de a mozdonyszekrény náluk már műanyag helyett acélból készült. Cseh becenevüket is éppen ennek köszönhetik.

A Škoda pilzeni mozdonygyára 1975 és 1981 között összesen 86 darabot gyártott a ČSD, vagyis az egykori Csehszlovák Államvasutak részére, majd a szétváláskor a teljes állomány a Cseh Vasutakhoz került. A Pléhdobozok Csehország déli és nyugati részének 25 kV-tal villamosított vonalain húztak személy- és tehervonatokat, de a bejáró szlovák mozdonyok futásteljesítményének kiegyenlítése miatt Pozsonyig, sőt, egészen Zólyomig is feljártak. A mozdony korábban a váltóáramú gépekre jellemző piros-fehér dizájnban pompázott, majd a Magyarországra érkezése előtt a přerovi járműjavítóban kapott új festést.

© Papp Máté

az MMV tehervonatát húzta Lőkösházára

© Daniel Meyer

korábban a váltóáramú gépekre jellemző piros-fehér dizájnban

Témakör: