Érkezés a csarnokba

Budapest-Nyugati, 2013. január 29. -- Ha lehet egyáltalán egy vágányt előkelőnek nevezni, akkor a kitüntető címet a lepusztultságában is impozáns Nyugati pályaudvar 10. vágánya kapná. Innen csak néhány lépés a körút, de a metró felé is kényelmesen lejuthatunk. A cím mégis inkább azért jár neki, mert ide nyílik a pályaudvari fogadások helyszíne, a királyi váró. A 10. vágányon mutatják be a választási kampány idején a MÁV új járműveit, és innen indulnak a nyugati turisták elegáns nosztalgiavonatai is. Néhány napja ugyanerre a 10. vágányra érkezik a 2989-es vonat is, Lajosmizséről.

 © Barta Endre

a lepusztultságában is impozáns Nyugati pályaudvar 10. vágánya

 © Barta Endre

innen csak néhány lépés a körút, de a metró felé is kényelmes

A lajosmizsei vonatok többsége persze továbbra is a 16. vágányt használja, ami mindennek nevezhető, épp csak előkelőnek nem. Az előző kormány emlékezetes produkciója volt a kormányzati negyed, amely a fővárost egy romhalmazzal gazdagította, de a Nyugati pályaudvar 15. és 16. vágány közé is ekkor épült a keskeny és alacsony peron. A 2989-es most csak azért érkezett a 10. vágányra, hogy onnan az irányt az istvántelki karbantartó bázis felé vegye. Lajosmizse irányába délelőttönként a takarékosabb Desirók forognak be a felújítás miatt félbevágott esztergomi vonalról.

Az elővárosi szolgáltatás még mindig a lajosmizsei vonalon a legszerényebb, de ilyenkor tíz percen belül két vonat is érkezik onnan a Nyugatiba. A dolog furcsasága, hogy a Táborfalváról induló 2999. számú személyvonat csak Kőbánya-Kispestig szállít utasokat, onnan a Nyugati felé vezető vágányok zsúfoltsága miatt csak szerelvényvonatként mehet tovább – ahogy éppen sikerül. A mögötte negyed órával közlekedő a 2989-es Kőbánya-Kispesten vagy Kőbánya-Teher pályaudvaron előzi meg, de a Nyugati pályaudvaron újra találkoznak. A nyomtatott menetrendkönyvben nem is szereplő, az iskolások miatt utólag beszuszakolt 2999-es vonaton néhány napja a retró festésű M41 2143 dolgozik. A MÁV-Start stílusérzékét dícséri, hogy a mai napon a csíkos szerelvény helyett hagyományos, kék kocsikat kapott.

© Barta Endre

a retró festésű M41 2143 dolgozik. A MÁV-Start stílusérzékét dícséri