Fapados megállóhely

Ferihegy, 2013. június 6. -- Régóta tervezgetik, de a budapesti repülőtérnek továbbra sincs igazi gyorsvasútja. Jöttek a kínaiak, nézelődtek, de pénzt nem hoztak. A repülőtér kötött pályás megközelítésére egyetlen vasúti megállóhely épült a meglévő pálya mellett. Nem kínai, hanem az Európai Unió pénzéből. Remek helyen lenne - az 1. terminálhoz. A 2. terminálhoz még buszra kell átszállni, de az sincs olyan messze, mintha a metrótól kellene buszozni.

A megállóhely még őrzi a repülőtér régi nevét. Az 1. terminálon az utasforgalmi épület már üres, a repülőteret ma már csak a légi áruszállítás és a kisgépes forgalom használja. Az utasszállító gépek jelenleg a 2. terminálról indulnak, pedig 2007 nyarán, amikor a megállóhelyet átadták, a közelében lévő Ferihegy 1. a fapados légitársaságok fő bázisa volt. A megállóhely is amolyan fapados, annak minden előnyével és hátrányával együtt.

© Bodnár Ernő

a meglévő pálya mellett. Nem kínai, hanem az Európai Unió pénzéből

© Bodnár Ernő

amolyan fapados, annak minden előnyével és hátrányával

Elrettentő példaként emlegetik a felüljárót és annak liftjeit. Szidják a peronlefedést, ami esőbeállónak huzatos, perontetőnek pedig rövid. Előnye éppen az, ami a fapados légitársaságoké: él, létezik. Működnek a berendezések, megállnak a vonatok, használják az utasok. Időnként takarítják is, és a mai napon a liftek is működtek. Persze nem sikerült mindent elsőre kiépíteni, de fontosságát jelzi, hogy míg máshol sorozatban szűnnek meg a pénztárak, a MÁV-Start itt éppen nyitott egyet. És míg máshol arra panaszkodnak, hogy az állomási büfék nem élnek meg, a környékbeli kisbolt vidáman megél.

© Bodnár Ernő

elrettentő példaként emlegetik a felüljárót és annak liftjeit

© Bodnár Ernő

nem sikerült mindent elsőre kiépíteni, de fontosságát jelzi

© Bodnár Ernő

a környékbeli kisbolt vidáman megél