Felemás társaság

Csorna, 2013. január 19. -- Másfél hónap után beköszöntött az igazi tél, a Dunántúl egyes részein félméteres hó is esett. Az utak sokhelyütt járhatatlanná váltak, az autóbusz-közlekedés leállt vagy akadozott. Ilyenkor a vasútnak sem könnyű, a forgalmat a leszakadó felsővezeték, a hóval eltömődő váltók vagy az elakadó vonatok akadályozzák. A 14-es számú Pápa - Csorna vasútvonalon legfeljebb a késő csatlakozás okozhatott problémát. Felsővezeték nincs, és mivel a vonalon egyetlen szerelvény ingázik, a személyzet nélküli állomások rugós váltóit a múlt hét elején egyenesben lezárták.

A könnyű, és a hóban könnyen elakadó motorkocsik azonban potenciális veszélyforrást jelentenek - a Bz-motorkocsik egyetlen hajtott tengelye kevés, ha baj van. A Pápa - Csorna vonalon ugyan nincsenek komolyabb emelkedők, de a vágányon bármikor összegyűlhet nagyobb mennyiségű hó. Főleg úgy, hogy a vonalon mindössze napi két pár vonat közlekedik, egy délelőtt, egy pedig délután. Forgalmasabb mellékvonalakon - pl. Nógrádban - sokszor elég reggel egy hótörő menetet végigküldeni, itt azonban a motorkocsi mindkét alkalommal mozdonyos előfogattal közlekedett. A celldömölki fűtőház járművei jól állták a próbát, a mai vonatok viszonylag pontosan közlekedtek. Képeink a délelőtti és a délutáni vonatról készültek Csorna közelében.

 © Garamvölgyi Ádám

egyetlen hajtott tengely kevés, ha baj van

© Pintér Tamás

jól állták a próbát, a vonatok viszonylag pontosan közlekedtek