Folytassa, Fűzfő-Gyártelep!

Vilonya, 2013. augusztus 6. -- A környék iparának visszaesése ellenére élénk teherforgalom zajlik az egykori Hajmáskér - Lepsény vasútvonal felső szakaszán. Veszprém és Fűzfő-Gyártelep között minden kedden és pénteken közlekedik a csomóponti kiszolgáló menet, amely a mai napon tizennyolc tartálykocsit hozott a VizTEC Kft. balatonfűzfői iparvágányára.

© Sándor Dávid

a nyaralók ezt nem látják - az üzemek megközelítése "hátulról" történik

A Balaton északi partján, a Fűzfői öböl közelében komoly vegyipari termelés zajlott, amely lecsökkent arányban, de mind a mai napig jelen van. Ebből a tónál nyaralók nem sokat vesznek észre, mert az üzemek megközelítése "hátulról" történik. A balatonfűzfői állomásról bevezető iparvágány felszedése után a teherkocsikat Hajmáskér felől hozzák, a "szünetelő" személyforgalmú Hajmáskér - Lepsény vonalról Vilonya-Királyszentistván megállóhely után térnek le. A gyártelep jelenleg egyetlen vasúton szállító vállalkozása a VízTEC Víztechnológiai Kft., amely a balatonfűzfői gyárában az OXOL 26 nevű, szennyvízcsatornák üzemeltetéséhez használt anyagot állítja elő. A gyártáshoz szükséges alapanyagok nagy részét vasúton, a készterméket többféle kiszerelésben közúton szállítják a hazai és külföldi megrendelők részére.

Az alapanyag nagy része a kazincbarcikai Borsodchemből származik. A kocsik száma változó, a mostani tizennyolc kifejezetten soknak számít. A kocsikat a Borsodchemből még pénteken vihették be Miskolc-Rendezőbe, ahonnan egy ferencvárosi, majd egy várpalotai gyorsteherbe sorozva folytatták útjukat. Veszprémbe a 94010 sz. Várpalota - Celldömölk-Rendező tehervonattal érkeztek. A balatonfűzfői iparvasút 2011-es megszűnése óta a teherkocsikat az iparvágányon is a MÁV-Trakció mozdonya húzza. A tehervonat rendszerint 9:30-kor indul Veszprémből, de a mai hajmáskéri kocsirendezés miatt csak fél 12 körül érkeztek ki a gyártelepre. A késői időpont ellenére a híres vilonyai sziklaszirt jó fotóhelynek bizonyult.