Lehet egy húszassal kevesebb?

Alagi major, 2009. szeptember 27. -- A 71. számú Budapest - Veresegyház - Vác vasútvonalat 1999-ben villamosították. Hamar rájöttek azonban, hogy az eredeti állapotában meghagyott vasúti pálya a Szilis ingákat nem bírja el, ezért itt azóta is kizárólag a kisebb tengelynyomású, BDVmot sorozatú villamos motorvonatok közlekednek. A pálya állapota a kellő karbantartás hiánya miatt tovább romlott, mára tele van tűzdelve 20-40 km/órás sebességkorlátozásokkal, amelyek lassan az ütemes elővárosi menetrend betarthatóságát veszélyeztetik.

A felújítás célja elsősorban a 20-as lassújelek eltüntetése. A munka nyáron kezdődött, ekkor az Őrbottyán után következő íves szakaszt javították. A munkavonatot ekkor is a ferencvárosi illetőségű M62 265 vontatta, amely egy hosszúsínszállító szerelvény élén szeptember 27-én újra a vonalra látogatott. A munkavonat úti célja Fót volt, ahol hétfőtől kezdve három éjszakán át fognak dolgozni. A pályafelújítás miatt Fót és Csomád között vonatpótló autóbuszra kell átszállni.

© Nagy Loránd Gábor

lassan az ütemes elővárosi menetrend betarthatóságát veszélyeztetik