TH: bővült a flotta

Debrecen, 2013. május 30. -- Tovább bővült az egyre több megbízást elnyerő Train Hungary mozdonyflottája. Május 14-én egy-egy újabb dízel és villamos mozdony érkezett Magyarországra: az egykor a CFR, majd később a Grup Ferroviar Roman (GFR) magánvasút kötelékébe tartozó 40-0437-es Ázea és a 60-0882-es Sulzer. A mozdonyok felújítása Romániában történt, hazai futásengedély híján Kürtösről Debrecenbe a 40-0115-ös villanygép vontatta őket. A két új mozdony futópróbáját a mai napon tartották Debrecen és Nyíregyháza között.

© Papp Máté

Az újonnan érkezett mozdonyokat Debrecen felé vontatják (május 14.)

© Papp Máté

Futópróbára készen, indulás előtt Debrecenben

Az újonnan érkezett mozdonyokkal együtt a Magyarországon bejegyzett, ám feltehetőleg román hátterű cég összesen öt Sulzerrel és tíz Ázeával rendelkezik. A Sulzerek közül három, az Ázeák közül kettő még a régi, Rolling Stock-os kék-szürke festéssel szaladgál. A cég mozdonyait nagyobb út- és vasútépítéseknél is gyakran látni, például az épülő M43-as autópályához is velük hordják a homokos kavicsot Nyékládházáról a Hódmezővásárhely - Makó vonalra. Ha éppen valamelyik mozdonynak nincs munkája, akkor azokat a debreceni állomáson tárolják, egyébként az egész országban felbukkanhatnak. A Train Hungary egyre több megbízást kap, ezért hamarosan újabb mozdonyokra is szükség lesz.