Tovább hódít a retró

Nógrád, 2013. január 15. -- Harmincöt éve vette állományába a MÁV az első, Bzmot sorozatjelű motorkocsit. A csehszlovák Studenka gyárból származó kéttengelyest a mellékvonalak megmentőinek tartották. A jeles évforduló alkalmából a balassagyarmati Bzmot 343-ast felújítása után az 1978-as színterv szerint festették le. Csak azért nem írhatjuk, hogy festették vissza, mert a MÁV mindössze 205 motorkocsit rendelt, és ezt a 343-ast is egy mellékkocsiból építették 1996-97 között. A jármű csak a külső megjelenésében hasonlít egykori társaira, a gépészeti berendezések megfelelnek a mai kor követelményeinek. Az utastér kialakítása sem korhű, amit persze az utasok egyáltalán nem bánnak. A korabeli, 3+2 elrendezésű, fejtám nélküli ülések még a mostaniaknál is kevesebb komfortot nyújtottak.

A felújítást a szolnoki járműjavító végezte, és úgy tudjuk, hogy a motorkocsit hamarosan egy hozzá illő mellékkocsi is követi. Jó helyre került a Kis Piros, hiszen Balassagyarmat az utolsó még működő kis fűtőház, ahol az egyetlen Dácsiát leszámítva kizárólag Bz motorkocsikkal foglalkoznak. A 343-as a balassagyarmatiak felségterületén bárhol felbukkanhat. Képünk a 75. számú Vác - Balassagyarmat vonalon készült, a Kis Piros Vác felé indul a nógrádi megállóból.

© Nagy Loránd Gábor

Retró-hangulat Nógrád állomásán

Témakör: