Úton a negyedik Ludmilla

Szolnok, 2013. augusztus 29. -- A Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút negyedik Ludmillája is megérkezett ma Romániából. A luganszki gyártású nagydízelt a Wagner-mozdony húzta Kürtösről Szolnokon keresztül Sopronba. A GySEV a mozdonyokat csak bérli, hiszen a MÁV-tól átvett fővonalak villamosítása után már nem lesz rájuk szükség. A következő néhány évben főleg a Budapest - Szombathely InterCity vonatokat húzzák Csorna és Szombathely között, de elképzelhető, hogy az üzemkészségük javulásával a Rajka és Gyékényes között közlekedő GySEV-es tehervonatok élén is felváltják a MÁV-tól bérelt Szergejeket.

A negyedikként Magyarországra érkezett, 92 53 0651 002-3 pályaszámú Ludmilla életútjának fontosabb állomásait a br232.com oldal sorolja fel. A német vasúton a motorvonatok tömeges megjelenése előtt még egy-két kocsis személyvonatokat is húztak, fő feladatkörük különben a nehéz tehervonatok továbbítása volt. A "szovjet asszonyságok" a két német vasút egyesítése után a nyugati oldalon is fontos feladatokat kaptak. Átépített, 241-es sorozatszámú változata az eltérő feszültséggel villamosított hollandiai vonalakra is átjárt, a távvezérlésre és vezérlőkocsis üzemre is alkalmassá tett 234-es sorozat pedig a München és Lindau közötti hét-nyolckocsis IC-vonatokat húzta, vagy éppen tolta. A feleslegessé vált mozdonyok közül aztán több Romániába, a DB Schenker helyi leányvállalatához került, de ott sem volt mindig munkájuk, így a GySEV valószínűleg kedvező bérleti díjért jutott hozzájuk.

© Varga Attila

főleg a Budapest - Szombathely InterCity vonatokat húzzák majd

© Kovács Viktor

tehervonatok élén is felváltják a MÁV-tól bérelt Szergejeket?