Úton Párkány felé

Nagyút, 2013. június 2. -- A miskolci fővonalon még vasárnap is dübörög a teherforgalom. Közrejátszhat ebben a debreceni vonal felújítása, a visontai szénszállítás, de természetesen egyéb fuvarok is végiggördülnek az egyébként egyre rosszabb állapotú vágányokon. A Train Hungary (TH) képünkön látható tehervonata Tiszaújvárosból indult, úti célja a szlovák határállomás, Párkány.

© Barta Endre

Nagyút állomáson halad át a Train Hungary tehervonata

Nyugodtan elismerhetjük, hogy ez bizony nem a legjobb fotó. A nap is csak szemből süti a mozdonyt, a sík vidéken pedig kevés az érdekesebb nézőpont. Mennyivel jobb lett volna ezt a csinos kis tehervonatot a Cserhát lábánál, az Aszód - Vác vonalon fényképezni! De nem csak a vasútfotós járt volna jobban, hanem a vasútvállalat is, mert a 45 kilométerrel rövidebb, fővárost elkerülő útvonal igénybe vétele nem csak menetidőben lenne kedvezőbb, de százezres költségcsökkentést is jelent.

A Vasúti Kapacitáselosztó (VPE) egy korábbi, 182 napos lekérdezése szerint a szobi és a miskolci vonal között közlekedő 63 tehervonatból egyetlen egy sem használta az Aszód - Vác vonalat. Megdöbbentő adat, hiszen az eredetileg éppen ebből a célból épített és villamosított vonal műszakilag megfelelő állapotú, és a hivatásforgalmi csúcsidőn kívül a Vác - Vácrátót szakasz is átjárható. Az Aszód - Vác vonal, vagyis a "köztünk élő V0" mellőzése részletes vizsgálatot igényel, a tanulságok leszűrése a jelenleg olyannyira lelkesen "tolt" V0 szempontjából is rejthet meglepetéseket.